Sprekers

Wiebe Aalbers

Wiebe Aalbers

Wiebe Aalbers is fondsenwerver nalatenschappen bij het Liliane Fonds en werkte eerder als marktonderzoeker (GfK), marketingconsultant (A.S. Watson) en data analist (WWF). Hij combineert een analytische blik met strategisch inzicht en weet onderzoeksdata te vertalen naar concrete adviezen voor campagnes en publiekscommunicatie. Nu zet hij zijn ervaring rond diepgaande analyse, gedragswetenschap en marketingadvies in bij het bouwen van zijn eigen campagne rondom nalatenschappen voor het Liliane Fonds en als lid van de stuurgroep van Toegift. Wiebe krijgt een glimlach op zijn gezicht van idealisme, empathie en van avontuur met een rugzak op zijn rug.

Chulah Berkowitz

Chulah Berkowitz

Chulah Berkowitz is communicatieadviseur, strateeg en verhalenmaker. Ze werkt op het snijvlak van maatschappelijke impact en creatieve communicatie, met een scherpe antropologische blik en ervaring in Deep Democracy. Vrijwilligerswerk en maatschappelijke beweging lopen als een rode draad door haar werk. Ze was o.a. campagneleider van de prijswinnende ‘Gappie Gezocht’-campagne en maakte de documentaire en het magazine voor de Nationale Vrijwilligersprijzen. Daarnaast begeleidt ze visietrajecten, geeft lezingen over vrijheid en engagement, en schrijft aan een boek.

Sofie Bienert

Sofie Bienert

Sofie Bienert is partner en senior adviseur bij LVWB Fundraising. Ze heeft ruime ervaring als adviseur, project- en interimmanager en trainer/coach voor uiteenlopende culturele en maatschappelijke organisaties. Ze is co-auteur van meerdere vakboeken, waaronder het Handboek Sponsoring en Fondsenwerving. Sofie is al vijftien jaar verbonden aan LVWB Fundraising, een bureau wat thuis is in alle vormen van relatiegericht werven; van sponsors tot vaste donateurs, vrienden, mecenaat en grote giften, tot bijdragen uit fondsen, subsidies, crowdfunding en nalatenschappen. Daarnaast leidde het bureau de afgelopen jaren bijna honderd trainees op die, ‘on the job’ bij culturele en maatschappelijke opdrachtgevers, het vak fondsenwerving leren.

Menno de Boer

Menno de Boer

Menno de Boer is zendermanager bij 3FM (NPO) en een ervaren presentator en mediamaker. Hij was eerder eindverantwoordelijk voor SLAM! en Radio 538. Bij 3FM zette hij, samen met zijn team, Serious Request opnieuw in zijn kracht. Menno staat bekend om zijn passie voor muziek en zijn persoonlijke, betrokken en luisteraars- en volgersgerichte aanpak.

Sanne ten Bokkel Huinink

Sanne ten Bokkel Huinink

Sanne ten Bokkel Huinink directeur van Fonds 1818 en Het Nutshuis in Den Haag. Sanne studeerde Civiele Techniek aan de TU in Delft. In zijn huidige functie bouwt hij bruggen tussen mensen: of het nu gaat om een bezoekje aan een buurthuis dat een donatie ontving, een Europees overleg met internationale collega-fondsen of het verwelkomen van een nieuwe ngo als huurder in Het Nutshuis: op alle plekken waar Sanne zich als directeur beweegt, toont hij dezelfde actieve betrokkenheid. Ook is Sanne penningmeester van de FIN, de landelijke branchevereniging voor vermogensfondsen en foundations. Onder de FIN-vlag publiceert hij ook over actuele thema’s binnen de fondsenwereld.

Leontien Boogaard

Leontien Boogaard

Leontien Boogaard is relatiemanager fondsen en nalatenschappen bij Eye Filmmuseum. Ze begon met fondsenwerving toen ze als educatiemedewerker bij poppodium EKKO fondsaanvragen ging schrijven om de activiteiten die ze organiseerde te financieren. Dit vond ze zo leuk dat ze besloot bij LVWB Fundraising het traineeship te volgen, waar ze werd opgeleid tot volwaardig fondsenwerver. Tijdens traineeship deed ze een onderzoek naar de promotie van nalaten aan culturele instellingen, en ging ze bij Save the Children aan de slag als interim-relatiemanager nalatenschappen, waar ze daarna een baan kreeg als kreeg relatiemanager filantropie. Nu heeft ze bij Eye Filmmuseum haar droombaan gevonden.

Arné Dutij

Arné Dutij

Arné Dutij is mede-eigenaar van Mailtraffic en Data Inside, twee bedrijven die meer dan honderd goede doelen helpen hun fondsenwervende campagnes continu te verbeteren. Arné begon zijn carrière als account director bij een bureau, werkte vervolgens als fondsenwerver bij Oogfonds Nederland en richtte in 2007 Mailtraffic op. Vanuit klantvragen groeide zijn interesse in data-analyse, wat in 2016 leidde tot de oprichting van Data Inside samen met Frank Swinkels. Arné gelooft sterk in meetbare resultaten die campagnes écht verbeteren.

Jan-Matthijs van Eendenburg

Jan-Matthijs van Eendenburg

Jan-Matthijs van Eendenburg is sinds 2022 directeur van Metakids en zet zich in om metabole ziekten bekendheid te geven en onderzoek te stimuleren. Hij heeft een achtergrond in de financiële sector. Onder zijn leiding werd Metakids in 2024 het goede doel van 3FM Serious Request, wat resulteerde in een recordopbrengst van ruim 12,5 miljoen euro en landelijke aandacht voor het onderwerp. Van Eendenburg staat bekend als een verbinder en daadkrachtige aanvoerder. Zijn missie: een wereld waarin geen kind meer overlijdt aan een metabole ziekte.

Jeanette Eesman-Foster

Jeanette Eesman-Foster

Jeanette Eesman-Foster is CEO bij Mindwize. Ze werkt al meer dan 35 jaar in direct marketing en fondsenwerving. Nog steeds zit ze vol passie om het beste resultaat voor haar klanten te halen en om nieuwe wegen te vinden in fondsenwerving. Jeanette wordt vooral enthousiast van kleine organisaties die de ambitie hebben om te groeien en nationale organisaties die internationale ambities hebben.

Jakolien van Eijk

Jakolien van Eijk

Jakolien van Eijk is directeur van KiKa. Na een studie communicatiewetenschap en jarenlange loopbaan als professioneel hockeyster startte haar maatschappelijke carrière bij Ster, waar ze marktanalist was. Via wat omzwervingen kwam ze bij Moev terecht – een marketingbureau dat sportieve fundraising events voor goede doelen organiseert. Daar werkte ze ruim acht jaar, waarvan de laatste vijf als directeur. In die rol was ze onder andere verantwoordelijk voor alle grote sportevenementen voor KiKa, zoals de Run for KiKa Marathon, Giro di KiKa en KiKa Extreme. Haar drive bleef niet onopgemerkt: eind 2019 vroeg oprichter Frits Hirschstein haar om zijn toekomstige opvolger te worden en startte ze er als Directeur marketing innovatie. Sinds september 2022 is ze directeur.

Marijn te Flierhaar

Marijn te Flierhaar

Marijn te Flierhaar is Data Consultant bij Data Inside en helpt non-profits om data te vertalen naar slimmere fondsenwerving. Hij werkt ondertussen al zeven jaar met enthousiasme en in nauwe samenwerking met klanten aan datagedreven oplossingen. Of het nu gaat om CRM-data, AI-toepassingen of strategische analyses, Marijn weet data praktisch, begrijpelijk en effectief in te zetten. Altijd met een flinke dosis aanstekelijk optimisme over wat data kan opleveren.

Erika Frey

Erika Frey

Erika Frey is relatiemanager nalatenschappen en bijzondere giften bij World Animal Protection. In de afgelopen zeven jaar gaf zij vorm aan een krachtig en toekomstgericht nalatenschappenprogramma, dat inmiddels stevig verankerd is binnen de organisatie. Cruciaal in dit proces was het verzamelen van de juiste data – maar de echte rijkdom lag in de persoonlijke gesprekken met donateurs en supporters. Voordat ze zich inzette voor dierenwelzijn, werkte Erika jarenlang in de wereld van ontwikkelingssamenwerking – altijd met hetzelfde doel: een betere wereld creëren, voor mens én dier.

Anika de Groot

Anika de Groot

Anika de Groot is projectcoördinator bij Goede Doelen Nederland. Ze is verantwoordelijk voor de vakgebieden Marketing & Fondsenwerving, Impact en AI. Ze schreef het afgelopen jaar mee aan de Handreiking Verantwoorde Fondsenwerving, draagt bij aan de belangenbehartiging en gaat regelmatig met goede doelen in gesprek over ethische afwegingen bij donateurwerving. Eerder werkte Anika als Hoofd Marketing & Fondsenwerving bij Trees for All, was ze directeur van de Correspondent Foundation, Hoofd Marketing bij Dance4Life en adjunct-directeur bij ActionAid.

Henriette Henny

Henriette Henny

Henriette Henny is Hoofd Development bij Teylers Museum in Haarlem, het oudste museum van Nederland. Daarvoor was ze Manager Development bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest en de Internationale fondsenwerver bij het Koninklijk Concertgebouworkest. Bij Teylers Museum is zij verantwoordelijk voor alle giften van fondsen, bedrijven en particulieren. Daar zijn meerdere geefkringen, zoals de Sterrenwacht, de Lorentz Kring, de Wybrand Hendriks Kring en de Pieter Teyler Kring; elk vanaf een ander bedrag en allemaal voor 5 jaar. Momenteel worden deze kringen herzien en per 2026 volgt een nieuwe opzet, die zij graag toelicht.

Maarten Holland

Maarten Holland

Maarten Holland is Creative Director bij Beewan Sports en Beewan Livecom. Vanuit zijn achtergrond als experience designer en grafisch ontwerper ontwikkelt hij merkverhalen die mensen écht beleven. Hij leidt een multidisciplinair team van creatives en werkt aan uiteenlopende belevingen: van fysieke beleving in stadions, fanzones en expo’s tot experience-campagnes en visuele storytelling. Zijn kracht ligt in het verbinden van inhoud en vorm, altijd afgestemd op de doelgroep. Doelgroepsegmentatie en kwalitatief onderzoek zijn voor hem cruciaal. Van grootschalige evenementen tot persoonlijke verhalen: als het merkverhaal voelbaar is in de omgeving, klopt het. Maarten is betrokken van concept tot opbouw, altijd met één doel voor ogen: mensen live raken met sterke, betekenisvolle beleving.

Petra Hoogerwerf

Petra Hoogerwerf

Petra Hoogerwerf is hoofdredacteur van Vakblad fondsenwerving en strategisch adviseur bij S&L Nederland. Ze richtte de eerste opleiding fondsenwerving op en heeft inmiddels duizenden mensen getraind en geïnspireerd. Negen boeken schreef ze, waaronder ‘Vonk! Fondsenwerven met hoofd en hart’ en ‘Vindingrijk transformeren’. Nu is Petra één van de oprichters van de Nederlandse tak van het succesvolle S&L, het Belgische bureau in strategie en leiderschap voor maatschappelijke impact. Ze begeleidt organisaties als interimmanager en adviseur op het gebied van impact- en fondsenwervende strategie, verandermanagement en teamdynamiek. Bovenal heeft ze een groot hart om impact te maken voor een betere wereld.

Joris Hoogenboom

Joris Hoogenboom

Joris Hoogenboom is Head of Paid Media Online bij Happy Horizon Non-profit. Hij is eindverantwoordelijk voor alles wat zijn team doet met betrekking tot betaalde campagnes. En dat komt goed uit, want Joris is niet alleen gefascineerd door alles wat met advertenties te maken heeft, hij volgt ook actief de nieuwste ontwikkelingen en trends in het digitale marketinglandschap. Of het nu gaat om veranderingen in het algoritme van Google, nieuwe advertentieformaten op social media, de opkomst van AI in campagnemanagement of het optimaliseren van performance via data-analyse — Joris zit er bovenop. Zijn nieuwsgierigheid en drive om altijd op de hoogte te blijven zorgt ervoor dat zijn team werkt met de meest actuele inzichten en strategieën.

Baukje ter Huurne

Baukje ter Huurne

Baukje ter Huurne is Chief Marketing Officer bij sportkoepel NOC*NSF. In deze rol is ze sinds juni 2023 o.a. verantwoordelijk voor het merk TeamNL, de commerciële sponsorstrategie, alle partnerships en de marketingstrategie van de organisatie NOC*NSF. Met de succesvolle Olympische Spelen van Parijs 2024 en het geslaagde TeamNL Huis nog vers in het geheugen, is haar blik alweer gericht op de Winterspelen van 2026 in Milaan. Dat alles vanuit de ambitie en de missie om van Nederland het sportiefste land ter wereld te maken in 2032.

Polle Janssens

Polle Janssens

Polle Janssens is directeur-bestuurder van Resto VanHarte: een landelijke stichting (sinds 2005) die buurtrestaurants en daaraan gerelateerde activiteiten organiseert tegen eenzaamheid en voor sociale gezondheid in Nederland. Polle is opgeleid als bedrijfseconoom en startte zijn loopbaan in de bancaire sector. Daarna was hij o.a. horecaondernemer, consultant in good business en programmadirecteur bij een Amsterdams publiek-privaat samenwerkingsproject. Begin 2020 startte hij bij Resto VanHarte. Daarnaast heeft hij als voorzitter zitting in de raad van toezicht van twee stichtingen.

Minke Kampman

Minke Kampman

Minke Kampman is junior consultant bij Legacy Futures, met ervaring in communicatie, nalatenschappenonderzoek en ondersteuning van organisaties bij het ontwikkelen en implementeren van hun nalatenstrategie. Ze begeleidt workshops, verzorgt inhoudelijke analyses en werkt mee aan diverse internationale projecten binnen Legacy Futures. Daarnaast is Minke momenteel als interimmer verantwoordelijk voor het nalatenschappenprogramma bij de lhbti+ belangenvereniging COC Nederland.

Beth Kanter

Beth Kanter

Beth Kanter is een internationaal gerenommeerd visionair, trainer en auteur met meer dan dertig jaar aan ervaring in de non-profitsector, vooral op het gebied van de implementatie van technologie en capaciteitsopbouw. Ze schreef vier goed aangeschreven boeken, waaronder ‘The Smart Nonprofit: Staying Human-Centered in an Automated World’ over non-profits en kunstmatige intelligentie. Gedurende haar carrière trainde ze duizenden non-profit professionals en werkte ze met vele goededoelenorganisaties en filantropische instellingen samen, onder andere om peer learning te faciliteren, trainingen en advies te geven over welzijn op de werkvloer en de inzet van opkomende technologieën onder de aandacht te brengen. Op dit moment richt ze zich voornamelijk op ‘mensgerichte AI-implementatie' om non-profitorganisaties te helpen met het versterken van hun missie, programma’s en fondsenwerving.

Niels Kattenberg

Niels Kattenberg

Niels Kattenberg is werkzaam als Lead Filantropie Advies binnen Rabobank Private Banking en Wealth Management. Vanuit deze rol begeleidt hij vermogende particulieren en anbi-stichtingen met schenken en nalaten aan goede doelen. Daarvoor werkte hij geruime tijd in de goededoelensector, onder andere als teamleider van het relatiebeheer van Greenpeace en als adviseur op het gebied van grote giftenwerving bij Nassau. 

Arjen van Ketel

Arjen van Ketel

Arjen van Ketel is senior consultant bij Legacy Futures. In de afgelopen twintig jaar ondersteunde hij een honderdtal organisaties met strategisch advies, ondersteuning bij werving, training en onderzoek. Veel fondsenwervers kennen hem van de jaarlijkse Leergang Nalatenschappen of van zijn Handboek Nalatenschappen. Since 2014 startte hij samen met het Britse Legacy Foresight het jaarlijkse benchmarkonderzoek ‘Legacy Monitor’ in Nederland.

Bart van Kuijk

Bart van Kuijk

Bart van Kuijk is tot 1 september Hoofd Communicatie & Fondsenwerving bij medische noodhulporganisatie Artsen zonder Grenzen, waar hij in de afgelopen twee jaar verantwoordelijk was voor groei van de inkomsten en een sterkere profilering in de Nederlandse samenleving. Daarvoor werkte hij tien jaar in een soortgelijke functie bij mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Voor zijn tijd bij Amnesty werkte Bart bij verschillende reclamebureaus als bureaudirecteur en strateeg. Maar ook als marketing- en communicatiemanager bij hogeschool Inholland. Per 1 september start hij als Directeur Marketing & Communicatie bij de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Beer Lankhorst

Beer Lankhorst

Beer Lankhorst is fondsenwerver bij Stichting Vrienden Maasstad Ziekenhuis. Ze weet met haar meer dan zestien jaar ervaring in de non-profitsector als geen ander hoe je met beperkte middelen tóch grote impact maakt. Beer gelooft sterk in de kracht van samenwerking: elkaar versterken, leren van successen én fouten, en samen verder bouwen aan iets groters. In haar functie werkt ze dagelijks aan het realiseren van projecten die de zorg nét dat beetje beter maken. Ze floreert in omgevingen waar idealisme en daadkracht samenkomen. Als mede-initiatiefnemer van de Zorgvriendenweek – samen met Rianne Smalbrugge – brengt ze vriendenstichtingen en onderzoeksfondsen van ziekenhuizen samen in één krachtige campagne.

Marijke Leliveld

Marijke Leliveld

Prof. dr. Marijke Leliveld is hoogleraar consumentenethiek bij de vakgroep Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zij is gespecialiseerd in consumentengedrag en moraliteit. Met haar achtergrond in de sociale psychologie bestudeert ze onder andere donatiegedrag en 'cause-related marketing' (het aankoopgedrag, maar ook wat consumenten van zulke samenwerkingen vinden), ofwel de psychologie van het geven en goed doen. Ze gebruikt een multidisciplinaire benadering om haar onderzoeksvragen te bestuderen en werkt graag samen met experts in andere technieken of disciplines. Binnen verschillende onderwijsprogramma’s van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde doceert ze onderzoeksmethoden, consumentengedrag, bedrijfsethiek en experimenteel onderzoeksontwerp.

Jasper van Maarschalkerweerd

Jasper van Maarschalkerweerd

Jasper van Maarschalkerweerd is F2F-consultant bij Data Inside en expert in datagedreven fondsenwerving. Hij adviseert goede doelen over het optimaliseren van face-to-face acquisitie, met een scherpe focus op datakwaliteit, inzichten en resultaatverbetering. Met jarenlange ervaring in de sector vertaalt Jasper complexe data naar concrete actiepunten voor wervingsbureaus en fondsenwervers. Hij werkt nauw samen met klanten aan het verbeteren van retentie, het monitoren van wervingskwaliteit en het strategisch inzetten van dashboards, voorspelmodellen en doelgroepanalyses. Zijn kracht ligt in het combineren van analytisch inzicht met een praktische aanpak die aansluit bij de realiteit van de werkvloer. 

Jasmijn Melse

Jasmijn Melse

Jasmijn Melse is directeur van vermogensfonds Dioraphte en inmiddels meer dan twintig jaar actief in de filantropiesector. Ze heeft een achtergrond in Internationale Betrekkingen en is begonnen als universitair docente internationale organisaties en noodhulp aan de Rijksuniversiteit Groningen. Vervolgens werkte zij voor Adessium Foundation. Sinds 2012 was zij werkzaam als filantropie adviseur en aansluitend Hoofd Filantropie Advies bij ABN AMRO MeesPierson. Daarna was zij als zelfstandig filantropie adviseur, actief voor verschillende familiefondsen. Jasmijn is nu vier jaar directeur van vermogensfonds Dioraphte, een vermogensfonds met projecten in binnen- en buitenland. Ze is tevens bestuurslid van een aantal fondsen en schreef een gids om mensen door de goededoelenjungle te leiden.

Margriet Mol

Margriet Mol

Margriet Mol is adviseur fondsenwerving bij Data Inside. Ze werkt ruim zeven jaar vanuit de bureauzijde met diverse goede doelen samen aan het versterken van hun fondsenwervende programma’s. Haar passie ligt bij datagedreven fondsenwerving: fondsenwervers helpen om beslissingen te nemen op basis van feiten in plaats van onderbuikgevoel. Met veel enthousiasme en een praktische insteek vertaalt ze data naar heldere inzichten die direct toepasbaar zijn. Zo helpt ze je om campagnes te verbeteren en je fondsenwervende strategie aan te scherpen. Haar doel? Samen jouw fondsenwerving naar een (nog) hoger niveau tillen.

Josien Paulides

Josien Paulides

Josien Paulides is directeur-bestuurder van Museum Catharijneconvent in Utrecht en voorzitter van de Werkgroep Ethisch Fondsenwerven van de Museumvereniging. Ze studeerde Theater-, Film- en televisiewetenschap aan de Universiteit van Utrecht en was eerder actief als gemeenteraadslid in Waalwijk. In haar loopbaan werkte zij onder andere bij het fonds voor Cultuurparticipatie en Het Nieuwe Instituut in Rotterdam. Josien combineert een brede culturele expertise met bestuurlijke ervaring en een sterk maatschappelijke betrokkenheid. Vanuit haar rol bij Museum Catharijneconvent zet zij zich in voor een actuele en inclusieve benadering van religie en erfgoed.

Linda de Regt

Linda de Regt

Linda de Regt is relatiemanager fondsen en overheden bij Kinderpostzegels. Ze is een bevlogen fondsenwerver en relatiemanager die zich eerder jarenlang inzette voor organisaties als IFAW en Greenpeace. Haar kracht ligt in het bouwen van duurzame relaties en het vertalen van maatschappelijke urgentie naar fondsenwervende kansen. Vanuit haar passie voor kinderrechten en sociale rechtvaardigheid werkt Linda dagelijks aan het verbinden van vermogensfondsen aan urgente thema’s die kinderen aangaan. Denk hierbij aan onderwerpen als mentale gezondheid en kansenongelijkheid. Haar aanpak is vernieuwend, verbindend en altijd gericht op échte impact.

Marieke Sassen

Marieke Sassen

Marieke Sassen is Client Director bij Mindwize, de organisatie waar ze zich al bijna vijftien jaar voor inzet. Ze is een enthousiaste en betrokken direct marketeer en fondsenwerver voor non-profits. Als Client Director geeft ze strategisch advies aan klanten, en stuurt ze een team van dertien collega’s aan. Samen zorgen ze voor mooie campagnes voor onze klanten, met het beste resultaat en een tevreden klant voor ogen.

Anne Schipper

Anne Schipper

Anne Schipper is database-marketing analist bij Data Inside, waar hij ruim 7,5 jaar met plezier werkt. In deze periode vergaarde hij veel inzichten over het strategische gebruik van data binnen de fondsenwervende sector. Hij vindt het fascinerend om te zien hoe data organisaties kan helpen hun doelen te bereiken. Op dit moment leidt Anne binnen Data Inside de ontwikkeling en het onderhoud van de producten en het dataplatform. Het geeft hem veel voldoening om non-profitorganisaties te ondersteunen in hun missie en zo bij te dragen aan de verdere professionalisering van de sector.

Paul Smeets

Paul Smeets

Prof. dr. Paul Smeets is hoogleraar filantropie en duurzame financiën aan de Universiteit van Amsterdam en oprichter van het Impact Lab Amsterdam. Zijn missie: betekenisvolle, meetbare verandering creëren waar dat het meest nodig is. Het lab onderzoekt twee hoofdthema’s: welke liefdadigheidsinterventies tot honderd keer effectiever zijn dan gemiddeld in hun domein, en wat donateurs motiveert om méér te geven aan de meest effectieve goede doelen. Door gedragswetenschap en economie te combineren, helpt hij filantropie slimmer en impactvoller te maken.

Frank Swinkels

Frank Swinkels

Frank Swinkels is mede-eigenaar van Data Inside en directeur van Christal Telemarketing, dat hij in 2015 overnam. Vanuit onderzoek en loyaliteit raakte hij steeds meer betrokken bij dataverzameling en -analyse, wat leidde tot de oprichting van Data Inside in 2016, samen met Arné Dutij. Fondsenwerving is Frank’s passie, omdat hij gelooft dat delen geluk geeft. Met zijn kennis, ervaring, enthousiasme, creatieve ideeën en oplossingsgerichtheid zet hij zich in voor de klanten van Data Inside en Christal.

Jeroen Talens

Jeroen Talens

Jeroen Talens is concept creative en copywriter bij Happy Horizon Non-profit. Hij studeerde kunstgeschiedenis in Groningen, maar stapte al snel over naar de reclamewereld. Bij WWAV was hij jarenlang copywriter, creative director en partner. Sinds de overname van WWAV door Happy Horizon Non-profit ligt zijn focus op creatie, concept en copy. Hij draagt al jarenlang bij aan het Vakblad fondsenwerving: hij was van 2013 tot 2020 vaste columnist en schreef recent een serie artikelen over de rijkdom van emoties.

Jan Tebbens

Jan Tebbens

Jan Tebbens is Business Development Marketeer bij Gasunie en het consortium Missie H2. Hij zet zijn kennisgebieden in voor de energietransitie, waarbij draagvlak bij het grote publiek, ondernemers en de overheid belangrijk zijn. Daarom draait het in zijn werk om het informeren en enthousiasmeren van deze doelgroepen. De ene keer doet hij dat namens Gasunie, de andere keer vanuit Missie H2, waar stakeholders in de waterstofketen hun krachten bundelen. Voordat Jan zich daarmee bezighield, werkte hij ruim tien jaar bij grote zorgverzekeraars, een touroperator en digital marketing agencies. De rode draad in zijn loopbaan is marketing en veranderen: van de snelle groei van e-commerce in de ‘zeroes’, tot de energietransitie naar duurzame grondstoffen en energie nu.

Frank Theunissen

Frank Theunissen

Frank Theunissen is relatiemanager nalatenschappen bij Artsen zonder Grenzen, een organisatie waar hij al meer dan dertig jaar aan verbonden is. Hij werkte jarenlang in conflictgebieden en begeleidt nu mensen die overwegen de organisatie in hun testament op te nemen. Gedurende de laatste tien jaar zag hij het profiel van de erflater langzaam veranderen. Hij kan goed laten zien hoe je als organisatie inspeelt op deze veranderingen en welke concrete kansen dat biedt om met nalatenschappenwerving meer impact te realiseren.

Diederik Veldkamp

Diederik Veldkamp

Diederik Veldkamp is senior adviseur bij LVWB Fundraising, waar hij juni startte. Hij heeft ruime ervaring in verschillende sectoren; als private wealth manager bij Van Lanschot Kempen, als strategisch teamleider major donors en foundations bij UNICEF en meest recent als directeur van Breakthrough T1D Nederland (voorheen JDRF Nederland), dat onderzoek naar de genezing van diabetes type 1 wil versnellen. Diederik helpt goede doelen en maatschappelijke opdrachtgevers op het gebied van major donor fondsenwerving, middle donor management, geefkringen, nalatenschappen, samenwerking met (inter)nationale foundations, innovative finance en impact investeren.

Rolf Victorie

Rolf Victorie

Rolf Victorie is Directeur Fondsenwerving & Communicatie bij het Prinses Beatrix Spierfonds. Hij is een ervaren fondsenwerver en communicatiestrateeg met een stevige staat van dienst in de non-profitsector. Ooit begonnen als straatwerver voor Greenpeace tijdens zijn studententijd, groeide hij door via functies als teamcaptain, coach, trainer en regiomanager. Sinds 2008 is Rolf actief als fondsenwerver bij diverse goede doelen, waaronder de Zeehondencrèche Pieterburen en Artsen zonder Grenzen. Hij vervulde later leidende rollen bij organisaties als ActionAid, KNGF Geleidehonden en Stichting Vluchteling, alvorens in oktober 2020 toe te treden tot het Prinses Beatrix Spierfonds als Manager Fondsenwerving & Communicatie. Sinds 1 januari 2022 vormt hij samen met Ellen Sterrenburg het directieteam van het fonds.

Monique Wiggers

Monique Wiggers

Monique Wiggers is coördinator fondsenwerving bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis. In die rol zet zij zich sinds 2018 in voor projecten die zorgen voor extra’s voor patiënten en voor het steunen van wetenschappelijk onderzoek. Ze hecht veel waarde aan het contact met collega’s van andere ziekenhuizen, die elkaar goed weten te vinden. Tijdens een van die bijeenkomsten ontstond het idee voor de Zorgvriendenweek: een landelijke campagne waarin alle vriendenstichtingen tegelijk laten zien wat ze doen. En met succes: het netwerk groeit elk jaar verder. Monique gelooft sterk in samenwerken – samen bereik je meer!

Ellen Zanderink

Ellen Zanderink

Ellen Zanderink is fondsenwerver bij Stichting Vrienden van Medisch Spectrum Twente (MST), waar zij sinds september 2024 werkt aan het realiseren van waardevolle projecten voor patiënten en zorgmedewerkers. Met jarenlange ervaring binnen het ziekenhuis brengt Ellen een diepgaand begrip van de zorgpraktijk mee, wat haar in staat stelt om wensen en behoeften feilloos te vertalen naar betekenisvolle fondsenwervingsinitiatieven. Haar betrokkenheid, kennis en verbindende kracht maken haar een waardevolle schakel in het team. Ellen zet zich vol enthousiasme in voor de Zorgvriendenweek, waarin samenwerking en zichtbaarheid centraal staan.